(330kB)

kariera

1984 - 1988

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1985 - II v-ce Mistrz Polski w WSMP
  • 1986 - I v-ce Mistrz Polski w WSMP
  • 1987 - II v-ce Mistrz Polski w GSMP
  • 1988 - I v-ce Mistrz Polski w GSMP w klas. generalnej i w klasie C-750
  • 1988 - I v-ce Mistrz Polski w GSMP zespołowo

rajdy, wyścigi płaskie i wyścigi górskie



Karierę samochodową rozpoczął w 1978 roku, kiedy to wystartował po raz pierwszy na własnym Fiacie 126p, przygotowanym przez brata Marka. Startował w Rajdach Polskiego Fiata oraz Rajdowych Samochodowych Popularnych Mistrzostwach Okręgu. Już w drugim sezonie zdobył tytuł mistrzowski nie oddając "pałeczki" przez kilka następnych lat.
W 1983 roku zdobył mistrzostwo strefy centralno-wschodniej i wygrał we wszystkich klasyfikacjach rajdu Monte Kalwaria. Po tych zwycięstwach dostał klubowego, 14-letniego malucha. Był to samochód, na którym stażował Jasiu Hantke. Razem z autem "odziedziczył" też znakomitego mechanika Jana Kamińskiego.
Te pierwsze lata startów były doskonałym przygotowaniem do ścigania. Najpier były to starty w wyścigach płaskich a od 1986 roku doszły także starty w wyścigach górskich.

Samochód

Fiat 126p (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor w Toruniu

Na trasach - wyścigi górskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry trasy)

Góra św.Anny Załuż Szczyrk - Przełęcz Salmopolska Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona (obecnie Sienna)

Filmy


  

Informacje prasowe

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

Sukcesy kierowców AW na górskich mistrzostwach Polski
1988
Poznaniacy wicemistrzami
1988.10.15
Sukcesów nie zabraknie
1988

1989 - 1994

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1989 - MISTRZ POLSKI w GSMP kl. CJ1
  • 1989 - I v-ce Mistrz Polski w WSMP
  • 1990 - MISTRZ POLSKI w WSMP
  • 1990 - MISTRZ POLSKI w GSMP kl.C1
  • 1990 - II v-ce Mistrz Polski w GSMP gr.C+E
  • 1991 - MISTRZ POLSKI w WSMP
  • 1991 - MISTRZ POLSKI w GSMP
  • 1991 - laureat plebiscytu na 10 najlepszych sportowców Wielkopolski
  • 1992 - I v-ce Mistrz Polski w WSMP
  • 1992 - MISTRZ POLSKI w GSMP kl.H+C1
  • 1992 - I v-ce Mistrz Polski w GSMP gr.H+C
  • 1994 - I v-ce Mistrz Polski w GSMP kl.H1

wyścigi płaskie i wyścigi górskie



Od 1989 roku rozpoczęło się prawdziwe pasmo sukcesów. W maluchu uzbrojonym w silnik motocyklowy Hondy, był niepokonany w swej klasie zarówno w górach jak i na torach płaskich.
Maluch miał 14-letnią karoserię, którą blacharz łatał niczym konserwator zabytki.
Najważniejszy był jednak sprawny i dobry silnik. Wybór sześciobiegowego motocyklowego honda o mocy 110 KM z napędem łańcuchowym, który w niespełna 7 sek. przyspiesza od 0 do 100 km, był trafny. Trzeba było jednak znaleźć receptę na jego umocowanie i w tym przypadku Bogdan Sobczyński nie zawiódł.



Inżynier wymyślił sposób na zamontowanie, opracował konstrukcję, a także rozwiązał jeszcze jeden problem - wstecznego biegu, którego w motocyklu przecież nie ma. Elektryczny, wsteczny bieg to patent Bogdana Sobczyńskiego. Serwis, regulacja, to było oczko w głowie mechanika Jana Kamińskiego.

Więcej na temat słynnego Malucha można poczytać w zakładce : Fiat 126p - Honda.

Samochód

Fiat 126p z silnikiem Honda (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor w Toruniu

Na trasach - wyścigi górskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry trasy)

Góra św.Anny Załuż Szczyrk - Przełęcz Salmopolska Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona (obecnie Sienna)

Filmy


  
1991 - Góra św. Anny
1992.08.23 - Wyścig Górski - Kolbudy


Szwagierczak opowiada o Maluchu
(1kB) źródło - motoryzacja.interia.pl


Szwagierczak opowiada o Maluchu
(1kB) źródło - motoryzacja.interia.pl


2007.10.07 - XXX-lecie Toru Poznań


2007.10.07 - XXX-lecie Toru Poznań

1992 - 1994

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1992 - 14 m-ce w mistrzostwach Europy FFC na 60 startujących - pierwszy start samochodu z Polski
  • 1993 - 21 m-ce w mistrzostwach Europy FFC na 126 startujących
  • 1994 - 14 m-ce w mistrzostwach Europy FFC na 101 startujących

Mistrzostwa Europy FFC - Ford Fiesta Cup



Ford Fiesta Cup rozpoczęła się 12 kwietnia 1992 roku wyścigiem w Brnie. O główną nagrodę cyklu, Forda Cabrio, na równych samochodach walczyło 45 kierowców z całej Europy.

Ciekawostką jest fakt, że kierowcy ścigali się nie tylko na najsłynniejszych torach europejskich ale rywalizowali także w górach.

Każda załoga liczyła dwóch kierowców. Ekipa biało-czerwonych to mistrz Polski Zbigniew Szwagierczak, jeżdżący dotąd na bardzo szybkim Fiacie 126p z silnikiem Hondy oraz Tomasz Zagórski.

Samochód

Ford Fiesta XR 2i (najedź myszką na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Autodrom Brno Autodrom Most Zeltweg/A-1 Ring
HockenheimRing Nürburgring Hungaroring Salzburgring

Na trasach - wyścigi górskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry trasy)

Ecce Homo ŠTERNBERK Pécs

Informacje prasowe

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

kalendarz zawodów 92 i 93
1992-93
Z.Szwagierczak prezentuje "Fiestę"
1992.04.01
Czupurne maleństwa Forda
1993.06.24

1994

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1994 - 9 miejsce

Puchar Cinquecento 900



Pierwsza edycja Puchary Cinquecento niebywale ożywiła wyścigi w Polsce, skazane dotąd na wegenację w cieniu rajdów. Z dnia na dzień zainteresowali się tą formą rywalizacji dziennikarze, sponsorzy, kibice. W całym cyklu uczestniczyło 117 kierowców, 56 z nich zdobyło punkty.

Samochód

Fiat Cinquecento 900 (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor Opole

Filmy


   Podsumowanie sezonu 1994
  

1995-1997

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1995 - II v-ce Mistrz Polski
  • 1996 - II v-ce Mistrz Polski
  • 1997 - 6 miejsce

Puchar Cinquecento Sporting 1100



Drugi sezon Pucharu Cinquecento przynosi rozszerzenie rywalizacji na klasę Sporting, przeznaczonš tylko dla najlepszych - pierwszej dwudziestki z poprzedniej edycji plus dwudziestu wybranych asów.
Pierwszy raz samochód z logo poznańskiego dealera Fiata, pojawił się na torze wyścigowym w 1995 roku. Był to żółty Fiat Cinquecento Sporting prowadzony przez Zbigniewa Szwagierczaka w Pucharze Cinquecento Sporting. Od tamtej pory zespół Pol-Caru jest nieprzerwanie obecny w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Samochód

Cinquecento Sporting 1100 (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor Opole Tor Modlin Biała Podlaska

Filmy


  
1995.06.17 - Tor Kielce - 3 eliminacja
1995 - Tor Kielce

1995 - 1996

Ważniejsze osiągnięcia


Ford Escort Pokal Cup



Kibice przyzwyczajeni do Pucharów Cinquecento rozgrywanych systematycznie na Torze Poznań, z zainteresowaniem ogladali zmagania znacznie silniejszych maszyn. 6 i 7 lipca 1996 rozegrano I Eliminację czeskiej Edycji Pucharu Forda Escorta, zorganizowaną przez Czechów z pomocą Automobilklubu Wielkopolskiego

Emocje były tym większe, że wśród startujących (Czesi, Niemcy i Rosjanie) mogliśmy zobaczyć jedynych Polaków Zbigniewa Szwagierczaka i Grzegorza Kozłowskiego. Obaj Polacy, bardzo dobrze znani miłośnikom czterech kółek, systematycznie startują w niemieckiej edycji tego pucharu.

W zawodach udział biorą wyłącznie samochody Ford Escort RS 2000. Podobnie jak w Pucharze Cinquecento wyścigi poprzedzane są oficjalnymi treninagami, z których najlepsze czasy decydują o kolejności startowej. Bardzo ważny jest fakt, że na jedno auto przypada para zawodników. Startują oni pojedynczo w dwóch kolejno rozgrywanych wyścigach, przy czym każdy z wyścigów traktowany jest równorzędnie. Polacy uplasowali się ostatecznie na 24. (Szwagierczak) i 28. (Kozłowski) pozycji

Samochód

Ford Escort RS 2000 (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Autodrom Brno Autodrom Most HockenheimRing Nürburgring
Salzburgring Siegerland Spa Francorchamps Circuit Zolder

Informacje prasowe

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

Escorty na torze
1995
W Pucharze Forda Escorta
1996
Escorty na torze
1996.07.17

1997 - 1999

Ważniejsze osiągnięcia


  • 1997 - MISTRZ POLSKI
  • 1998 - II v-ce Mistrz Polski
  • 1999 - 4 miejsce

Puchar Renault Megan



Puchar Renault Mégane rozpoczął starty na polskich torach w 1997 roku. W pierwszym roku startów na trasę wyjechało trzydzieści aut, wszystkie w... żółtym, dobrze widocznym kolorze, dzięki któremu puchar zdobył określenie "żółty ekspres". Auta doskonale dodały kolorytu nieco "przymierającym" wyścigowym mistrzostwom Polski.
Jasne reguły walki (8-zaworowy silnik 2.0/115 KM, zakaz jakichkolwiek przeróbek) i znacząca pomoc ze strony firmy Renault (nagrody, tańsze części zamienne, opony) sprawiły, że rozgrywki były bardzo widowiskowe i przyciągały uwagę kibiców.

Samochód

Renault Megan Coupe RT (najedź kursorem na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor Opole Tor Modlin
<

Informacje prasowe

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

Siedem wykładów Profesora
1997

2000 - 2003

Ważniejsze osiągnięcia


  • 2000 - V miejsce
  • 2001 - VII miejsce
  • 2002 - V miejsce
  • 2003 - V miejsce

Alfa Romeo Cup



Wielkie sportowe wydarzenie ubiegłorocznego sezonu wyścigowego w Polsce w tym roku będzie miało drugą edycję. Emocje towarzyszące wszystkim wyścigom roku 2000 przerosły oczekiwania organizatorów. Doświadczenia Pucharu Cinquecento, a potem Secento, zaowocowały jeszcze sprawniejszą organizacją Pucharu Alfa Romeo 2.0. Wspaniała sportowa walka, emocje zawodników, zażartość rywalizacji, widowiskowość każdej eliminacji, różnorodność i odmienność wrażeń jakie niósł każdy tor, na którym czerwone Alfy Romeo toczyły bój to cechy tego wydarzenia. [...]

Już pierwsze wyścigi na torze Poznań zapowiadały wielkie emocje. Niegroźny, ale widowiskowy wypadek Sebastiana Mielcarka pokazał, że walka w pucharze będzie zażarta. Pierwsze wielkie zaskoczenie to dojrzała i pewna jazda Artura Czyża, zwiastująca pojawienie się wielkiego talentu. Był to jego pierwszy start w dużym, wyścigowym samochodzie. Ten sukces to także zasługa wielkiego rutyniarza, Zbigniewa Szwagierczaka, który wprowadził młodego kolegę z zespołu Pol Car Racing Team w tajniki ścigania się wyścigową Alfą. Wiele razy zaskakiwał nierówną formą Maciej Kołomyjski, a Robert Kisiel, z wyścigu na wyścig, umacniał swoją pozycję w czołówce.

(1kB) źródło - motoryzacja.interia.pl

Samochód

Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark (najedź myszką na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Tor Opole Autodrom Brno

Filmy


   Podsumowanie sezonu 2002
  

2005 - 2006

Ważniejsze osiągnięcia


  • 2005 - II v-ce Mistrz Polski
  • 2005 - zwycięstwo w Brnie

VW Castrol Cup



VOLKSWAGEN - CASTROL CUP - to cykl wyścigów samochodowych rozgrywanych na torach Polski, Czech i Niemiec, którego organizatorem był Volkswagen Racing Polska.
Ściganie rozpoczęło się w kwietniu 2005 roku. Jeden sezon to 6-7 eliminacji.
Kierowcy i ich teamy spotkali się w Poznaniu, Kielcach, Brnie oraz Lausitzring-Eurospeedway.
W pierwszym roku rywalizowało blisko 20 identycznych VW GOLFÓW V-tej generacji z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy 185 KM. Auta były przygotowane w specjalnej wyścigowej wersji.

Wyścig pucharowych Golfów w 2005 r. trwał 40 minut plus 1 okrążenie, dodatkowo w każdym wyścigu pomiędzy 10 a 30 minutą obowiązkowa była wymiana dwóch kół na jednej osi. Tak więc do rywalizacji zawodników na torze włączała się również rywalizacja ekip technicznych w boksach.

Od sezonu 2006 przed wyścigiem głównym 40 minutowym rozgrywany był wyścig sprint na dystansie 6 okrążeń, a najlepsza szóstka zawodników z tego wyścigu startowała w odwróconej kolejności w wyścigu 40 minutowym. Dodatkowo w 2006 r. obowiązkowa wymiana kół odbywać się pomiędzy 25 a 35 minutą wyścigu.

W każdej eliminacji fundowane były nagrody pieniężne (dla zawodników z 12 pierwszych miejsc).

Najlepszy kierowca w każdym sezonie otrzymywał jako nagrodę główną - samochód Volkswagen Golf V, a za II i III miejsce w klasyfikacji generalnej - przyznawane były wysokie nagrody pieniężne.

Samochód

VW Golf TDI V 2.0 (najedź myszką na zdjęcie)


  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Autodrom Brno Eurospeedway Lausitz

Filmy


   Podsumowanie sezonu 2005
  

Informacje w mediach elektronicznych

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

Zbigniew Szwagierczak triumfuje w Brnie
2005.05.06
Rewanż poznaniaków
2005.04.30
VW Castrol Cup - V runda
tor Eurospeedway, Niemcy
2005.08.16

2003 - 2009

Ważniejsze osiągnięcia


  • 2004 - 6 m-ce w Transgas Super Sprint Challange Weekend - Most
  • 2005 - zwycięstwo na Motopark Oschersleben
  • 2006 - MISTRZ POLSKI DSMP
  • 2006 - 8 m-ce w międzynarodowych mistrzostwach Czech dywizji 4 - Brno

Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski



...

Samochody


  
  

Na torach - wyścigi płaskie

(najedź kursorem na zdjęcie aby zobaczyć parametry toru)

Tor Poznań Tor Kielce Autodrom Brno Autodrom Most
Motopark Oschersleben

Filmy


   Szwagierczak/Lukas - DSMP - Brno 2006
  

Informacje w mediach elektronicznych

(najedź kursorem na zdjęcie aby powiększyć artykuł)

Górą Lukas i Szwagierczak
2006.04.29
Szwagierczak i Golec w Alfach 147.
2004.10.13
Treningowy start w Most.
2004.08.17
Logan lepszy od Golfa?!
2005.10.14
Logan Polska zwycięzcą wyścigu w Niemczech
2005.10.18
Sukces wyklepanego Leona
2006.10.14

Fiat 126p

dane techniczne
silnik czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, chłodzony powietrzem
pojemność skokowa 650-750 ccm
moc 73 KM
skrzynia biegów mechaniczna 4-biegowa
hamulce przód - tarczowe,
tył - bębnowe

Fiat 126p z silnikiem Hondy

dane techniczne
silnik czterocylindrowy z motocykla Honda VFR 750F
pojemność skokowa 750 ccm
moc 110 KM
skrzynia biegów 6 biegowa
napęd na łańcuch
przyspieszenie 0-100km - 6,8 sek.
szybkość max 205 km/h
uzyskana na Torze Kielce
hamulce przód - zaadaptowano z Volkswagena Scirocco
tył - bębnowe
główny konstruktor
inż Bogdan Sobczyński
mechanik
Jan Kamiński

Ford Fiesta XR 2i

dane techniczne
silnik benzynowy 1,6 dm3 o wielopunktowym wtrysku paliwa z dwoma wałkami rozrzšdu w głowicy
pojemność skokowa 1597 ccm
moc 112 KM
skrzynia biegów 5 biegowa
zawieszenie sportowe

Fiat Cinquecento 900

dane techniczne
silnik rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność skokowa 903 ccm
moc 41 KM
skrzynia biegów 5 biegowa
hamulce tarczowe / bębnowe

Fiat Cinquecento Sporting 1100

dane techniczne
silnik rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność skokowa 1108 ccm
moc 55 KM
skrzynia biegów 5 biegowa

Ford Escort RS 2000

dane techniczne
silnik rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność skokowa 1998 ccm
moc 152 KM
skrzynia biegów 5 biegowa

Renault Megan Coupe RT

dane techniczne
silnik 8-zaworowy silnik 2.0
pojemność skokowa 1998 cm3
moc 115 KM
skrzynia biegów 5 biegowa manualna

Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark

dane techniczne
silnik benzynowy, wtrysk pośredni benzyny, R4 16V
pojemność skokowa 1969 ccm
moc 165KM
skrzynia biegów 5 biegowa

VW Golf TDI V 2.0

dane techniczne
silnik 4 cylindrowy, 16 zaworowy wysokoprężny - TURBO
pojemność skokowa 1968 ccm
moc 185 KM
skrzynia biegów 6 biegowa - napęd przedni
zawieszenie przód - sportowe
tył - regulowane
hamulce przód - zaciski 4-tłokowe ALCON
tył - zaciski 1-tłokowe

VW New Beetle RSI

dane techniczne
silnik wolnossący - V6, 4 zawory na cylinder
pojemność skokowa 2800 ccm
moc 204 KM
skrzynia biegów 6 biegowa
hamulce przód: ATE 4 tłokowe 355 mm
tył: ATE 1 tłokowe 232 mm

Dacia Logan 1.6 MPI

dane techniczne
silnik 1.6 MPI, 2 zawory na cylinder
pojemność skokowa 1598 cm3
moc 87 KM przy 5500 obr/min
skrzynia biegów 5 biegowa
hamulce przednie - tarczowe
tylne - bębnowe

Alfa Romeo GTv-R

dane techniczne
silnik 3-litrowym, 300-konnym silnik V6
pojemność skokowa 3000 cm3
moc 300 KM
skrzynia biegów kołowa, sześcioprzełożeniowa

Seat Leon Supercopa

dane techniczne
silnik turbo doładowany silnik benzynowy FSI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa
pojemność skokowa 1984 ccm
moc 300 KM
skrzynia biegów 6 stopniowa DSG z manetkami przy kierownicy
hamulce 6-tłoczkowe hamulce
przód - tarcze hamulcowe o średnicy szer360 mm
tył - tarcze hamulcowe o średnicy 256 mm
zawieszenie specjalnie zaprojektowane zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami na obu osiach

Porsche 996 GT3 Cup

dane techniczne
silnik B6, 24V
pojemność skokowa 3600 cm3
moc 360 KM @ 6800 RPM
skrzynia biegów 6 biegowa, manulana
hamulce tarcze went., ABS

Tor Poznań

podstawowe dane toru
lokalizacja Poznań, Polska
długość 4083 m
zakręty 14 (prawe 9, lewe 5)
najdłuższa prosta 587,00 m

Tor "Kielce" w Miedzianej Górze

podstawowe dane toru
lokalizacja Miedziana Góra, k.Kielc
długość
  • mała pętla (tak zwany owal) - 1140m
  • duża pętla - 4160m,
    której część biegnie przez las, a część pokrywa się z drogą krajową nr 74.
  • tor kartingowy - 880m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 16 (prawe 10, lewe 6)
najdłuższa prosta 400 m

Automotodrom Brno

podstawowe dane toru
lokalizacja Brno, Czechy
długość 5403 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 14 (6 lewych, 8 prawych)
najdłuższa prosta 636,56 m

Autodrom Most

podstawowe dane toru
lokalizacja Most, Czechy
długość 4222 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 21 (12 prawych, 9 lewych)
najdłuższa prosta 792 m

Zeltweg (A-1 Ring, Red Bull Ring)

podstawowe dane toru
lokalizacja Spielberg, Styria, Austria
długość 5852 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 10 (4 lewych, 6 prawych)

HockenheimRing

podstawowe dane toru
lokalizacja Hockenheim, Niemcy
długość 6825 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 14 (6 lewych, 8 prawych)
najdłuższa prosta 636,56 m

Nürburgring

podstawowe dane toru
lokalizacja Nürburg/Eifel, Niemcy
długość 5148 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 15 (9 prawych, 6 lewych)

Hungaroring

podstawowe dane toru
lokalizacja Mogyoród k. Budapesztu, Węgry
długość 4381 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 14 (8 prawych, 6 lewych)

Salzburgring

podstawowe dane toru
lokalizacja Salzburg, Austria
długość 4255 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 12 (6 prawych, 6 lewych)

Siegerland

podstawowe dane toru
lokalizacja Burbach, Niemcy
długość 3346 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 12 (6 prawych, 6 lewych)

Circuit de Spa-Francorchamps

podstawowe dane toru
lokalizacja Spa, Belgia
długość 7004 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara

Circuit Zolder

podstawowe dane toru
lokalizacja Heusden-Zolder, Belgia
długość 4194 m
kierunek zgodnie ze wskazówkami zegara
zakręty 10
inne Były tor F1 na którym w 1982 zginął Gilles Villeneuve

EuroSpeedway Lausitz

podstawowe dane toru
lokalizacja Klettwitz, Niemcy
długość 4534 m
kierunek przeciwny do ruchu wskazówek zegara
zakręty 10 (6 lewych, 4 prawe)
najdłuższa prosta 647,9 m

Motorsport Arena Oschersleben

podstawowe dane toru
lokalizacja Oschersleben, Niemcy
długość 3667 m
kierunek zgodny z ruchem wskazówek zegara
zakręty 14

Góra Św. Anny

podstawowe dane trasy
start 195 mnpm - Zdzieszowice
meta 370 mnpm - "Góra Św. Anny"
długość 3530 m
najdłuższa prosta 400 m
różnica wzniesień 175 m
średni wznios trasy 4,5 %
szer. nawierzchni 6 - 9 m
liczba łuków Z 21 (11 - prawych, 10 - lewych)

ZAŁUŻ

podstawowe dane trasy
lokalizacja woj. opolskie
długość 4688 m
szer. nawierzchni 6 m, w łukach 8 m
średni wznios trasy 5,78 %
liczba łuków Z 14
najdłuższa prosta 1150 m

Spalona (obecnie Sienna)

podstawowe dane trasy
trasa Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona
długość 2770 m
szer. nawierzchni 6 m
średni wznios trasy 7,3 %
liczba łuków Z 22
najdłuższa prosta 280 m

Šternberk

podstawowe dane trasy
start Šternberk w Czechach
długość 7800 m
szer. nawierzchni 7 m
średni wznios trasy 3,94 %

Pécs

podstawowe dane trasy
trasa Pannon - Mecsek (Węgry)
długość 5720 m
szer. nawierzchni 7 m
średni wznios trasy 5,02 %
iloœć zakrętów 43
(1kB) źródło - wyscigi.autoklub.pl
(1kB) źródło - www.autocentrum.pl
(1kB) źródło - wyscigi.autoklub.pl
(1kB) źródło - wyscigi.autoklub.pl
(1kB) źródło - wyscigi.autoklub.pl
(1kB) źródło - www.autocentrum.pl
(1kB) źródło - www.castrol.com